חימום מים באמצעות אנרגיית השמש הוא פתרון וותיק ומקובל מאוד בישראל ויש לו מספר יתרונות וגם ברמה הסביבתית מובהקים גם ברמה האישית. בזמן שבתים פרטיים מחויבים בשימוש במערכות הסולאריות, שם הן נותנות מענה מצוין, לפעמים קיים חשש בקרב מוסדות וקבלנים להתקין מערכות כאלו בעבור מבנים בעלי צריכת מים גבוהה. אך החשש הזה אינו מוצדק, מאחר ויש היום פתרונות מצוינים גם לתעשייה.

מה אומר החוק?

מאז קום המדינה ועד היום מדינת ישראל נמצאת בחשש מתמיד של אובדן מקורות אנרגיה, כמו נפט, פחם או גז טבעי. אי שם בשנות ה-70' נקבע בחוק כי בכל בית או בניין מגורים חייבים להתקין מערכת של דודי שמש לחימום המים. מאחר והטכנולוגיות שהיו בזמנו לא יכלו לתת מענה רחב יותר לשוק התעשייתי, נוצר מצב שהשימוש באנרגיית השמש הפך נפוץ מאוד בשוק הפרטי והמהפכה דילגה על השוק הקבלני והמוסדי.

להתחשב בסביבה ולחסוך כסף – בלי להתפשר על האיכות

אופי השימוש וצריכת המים משתנה מאוד בין הצרכנים השונים. יש מספר רחב של עסקים ומוסדות אשר זקוקים למים חמים בעיקר לצורכי רחצה של עובדים ומבקרים- למשל בתי חולים, מועדוני בריאות וכושר, בתי מלון וכדומה. בתחום התעשייה והחקלאות יש צורך במים בטמפרטורות שונות. יש מקומות הזקוקים לקיטור או למים בטמפרטורה גבוהה מאוד על מנת לתחזק ולתפעל מכונות, לשמור על סטריליות ועוד. לעיתים המפעל זקוק בנוסף גם למים חמים "רגילים" המיועדים למקלחות העובדים.

המערכות הקיימות היום בשוק מתבססות על מספר סוגים של אנרגיה- מערכת הצורכת חשמל דרך רשת החשמל הארצית, מערכת הסקה מקומית אשר ניזונה מגז טבעי או דלקים אחרים ומערכת סולארית המבוססת על קליטת אנרגיית השמש והמרתה לאנרגיית חום. חשוב לזכור כי לשימוש באנרגיה המבוססת על שריפת דלקים, בין אם דרך רשת החשמל ובין אם על ידי מרכז אנרגיה מקומי, יש השלכות כלכליות וסביבתיות לא פשוטות. אומנם ההתקנה של מערכת סולארית דורשת השקעה ראשונית, אך השקעה זו תחזיר את עצמה במהירות. חשוב לא פחות, המערכת הסולארית מפחיתה את החומרים המזהמים הנפלטים לסביבה ופוגעים בבריאות של כולנו.

להתאים את המערכת למבנה ולצרכים

התקנת מערכת של דודי שמש המיועדים למוסדות, לתעשייה וכדומה היא עבודת התקנה מורכבת ולכן חשוב לפנות רק לחברה מקצועית. לאורך השנים ביצענו מספר רב של פרויקטים, בזכות הניסיון יש לנו את היכולת לתת את המענה המדויק ביותר. לכן חשוב לנו תחילה להבין מהו הצורך ואופי השימוש של הלקוח ועל סמך הנתונים הללו לגזור את נפח המערכת. המיקום וההתקנה של קולטני השמש נעשית תוך התחשבות בשטחים הפנויים- למשל כמו גגות מבנים, בכמות הקולטנים הדרושים וכמובן תוך התחשבות באסתטיקה כאשר היא נדרשת (למשל בבתי מלון או עסקים פרטיים המשרתים לקוחות רבים).

אנו מוודאים כי הקולטנים חשופים לאור בצורה המקסימלית ביותר גם במהלך החורף, מאחר ורוב ימות השנה יש כמות יפה של קרינת שמש ניתן להתבסס על המערכת הסולארית לפרקי זמן ארוכים. כמובן שישנה תמיד אפשרות להתקין מערכת גיבוי המתבססת על אנרגיות מתכלות כגון גז טבעי, חשמל וכדומה. הבחירה במערכת הגיבוי ואופן הפעלתה תלויה גם היא באופי השימוש ובנפח הפעילות של המקום.

אגירת המים החמים על ידי מערכת סולארית מרכזית מאולצת

כדי לאגור את המים החמים ניתן להשתמש בצובר אגירה מרכזי, או במערכת של דודי שמש נפרדים הממוקמים באזורים שונים במתחם. לרוב המערכת היעילה ביותר היא מערכת סולארית מרכזית מאולצת, מאחר וזו מערכת אשר יודעת להזרים את המים כלפי מעלה בעת הצורך. גודל המערכת גמיש וניתן להתאים אותו לגודל המבנה ולנפח הצריכה. כל רכיבי המערכת שאנו מתקינים הם רכיבים איכותיים, אשר ישרתו אתכם בנאמנות למשך שנים רבות. זאת לצד הדרכה כיצד להשתמש במערכת בצורה היעילה ביותר, וכיצד לתחזק אותה באופן שוטף.

צרו קשר

שעות פעילות

ימים א' - ה' 8:00 - 17:00
יום שישי 8:00 - 14:00

כתובת

העמלים 37, חיפה

מייל

info@solarit.co.il

השאירו לנו הודעה

לפרטים נוספים השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם...
×

שיחת ווטסאפ