אף אחד לא אוהב את האבנית, לא רק כשהיא מגיעה אליו לספל התה מהקומקום החשמלי אלא גם כשהיא גורמת לו להוצאות יקרות מאוד על תחזוקת קולטי השמש. האבנית מגיעה לכל גוף חימום ופוגעת בו ולמרות שדוד השמש גדול ועמיד יותר מכל קומקום שמרתיח מים לצרכי שתייה, הוא צריך לעבור ניקוי אבנית ראוי.

מאיפה מגיעה כל האבנית?

הכל מתחיל מיונים מומסים שקיימים במים. היונים הללו קיימים הודות לסלעי גיר שהומסו ושקעו במי תהום וכיום נמצאים במי השתייה שלנו. היונים הללו לא מהווים בעיה בדרך כלל אך בתהליך ההרתחה של המים, היונים הללו שוקעים וכך הם עלולים להצטבר בדיוק היכן שמקור החום נמצא, גוף החימום עצמו. הבעיה היא שהאבנית שנוצרת בהרתחה אחת נשארת ולאחר מכן מים חדשים נמזגים ורותחים גם הם, כך האבנית מצטברת ומצטברת. למעשה גוף החימום שנמצא בתחתית המיכל שמתחמם עלול להיסתם, כמו שקורה לנו בקומקום ששובק חיים או בקולט השמש.

גוף החימום הגדול ביותר בבית

קולטי השמש הם אלו שמחממים את המים שעמם אנו מתקלחים בקיץ ובחורף. בקיץ התהליך כולו מתבצע הודות לאנרגיה סולרית ובחורף אנו נאלצים להפעיל את גוף החימום החשמלי. ברגע שהחימום מתרחש, האבנית נוצרת בכמויות גדולות וכמו שנאמר, מה שרחוק מהעין רחוק מהלב. אנו לא באמת שמים לב לאבנית שנוצרת עד שדוד השמש שלנו עלול להפסיק לחמם את המים בצורה יעילה וכשנשים לב שישנה בעיה כבר יכול להיות מאוחר מידי והטיפול יהיה עיקש ומייגע יותר, טיפול המצריך טכנאי לתיקון דוד השמש.

לא רק בקומקום – יש לנקות את האבנית מהדוד

האבנית נוצרת בקולטי שמש ובמיכלים שנמצאים בגגות של כולנו וחשוב לנקות אותם היטב. תהליך הניקוי אמנם אינו מסובך, אף לא תמיד מומלץ לבצע אותו בלי טכנאי דודי שמש מנוסה כיוון שלעתים יש צורך לפתוח את המיכל או את קולט השמש ורק אז לנקות ניקוי פנימי יסודי. הניקיון חשוב אחת לכמה חודשים, לכל הפחות אחת לשנה, כאשר זה תלוי גם באופי צריכת המים החמים שלכם בבית. ככל שמחממים את המים באופן חשמלי מספר רב יותר של פעמים, כך עולה הצורך להתמודד עם נזקי האבנית.

כיצד מנקים את דוד השמש?

    • קולטי שמש אינם מכשירים מסובכים מידי ולמרות שהם נראים דקים ומסתוריים קל מאוד להבין איך הם פועלים. הצבע השחור של הפאנלים הסולריים בולע יותר קרני שמש שמחממים את המתקן כולו. בתוך קולט השמש ישנם צינורות דקיקים שבהם זורמים מים ממיכל המים הגדול שמוכר לכולנו כמעט מכל גג בישראל, כאשר המים האלו מתחממים. הניקיון יכול להתבצע באופן פנימי ויסודי או אך ורק חיצוני.
    • לצורך ניקיון חיצוני יש צורך לפתוח את קולט השמש ולהעביר מטלית קטנה. לא מדובר על פעולה מסובכת מידי אם כי יש לזכור בדיוק היכן הונחו הברגים וכיצד לחבר בחזרה את הקולט בצורה נכונה. ניקיון למען הסרת האבנית מהצינורות צריך להתבצע על ידי פתיחה מורכבת מידי ושטיפה יסודית של כל הצינורות, כאשר הברז שמוביל אליו מים סגור. שטיפה כזו בדרך כלל מתבצעת לעתים רחוקות יותר ומומלצת על ידי טכנאי מנוסה.
    • ניקוי המיכל עצמו הוא עניין מורכב יותר אך אינו מסובך. יש צורך לסגור את הברז שמוליך אליו מים ולנקז את המים באופן מוחלט. רק לאחר מכן כשהמים נוקזו יש לפתוח אותו, לנקות אותו היטב ואז להחזיר את כל הברגים ולמלא את המיכל מחדש כדי לוודא שאין נזילה.
    • הניקוי מומלץ עם חומרים שמיועדים לכך, בדרך כלל חומרים חומציים, כאשר לניקוי ביתי שיכול לעבור בצורה מסוימת גם לדוד ניתן להשתמש בחומצות לימון.

סולרית – משווקת ומתקנת דודי שמש וחשמל כבר שנים רבות ומהווה את הבחירה הכי טובה עבורכם. דודי השמש המובילים מהחברות המובילות בעולם יכולים להיות שלכם עם תחזוקה מלאה מצדנו לאורך כל הדרך. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!

צרו קשר

שעות פעילות

ימים א' - ה' 8:00 - 17:00
יום שישי 8:00 - 14:00

כתובת

העמלים 37, חיפה

מייל

info@solarit.co.il

השאירו לנו הודעה

לפרטים נוספים השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם...
×

שיחת ווטסאפ