דוד השמש הוא אחד המתקנים החשובים ביותר שמותקנים על גג ביתנו ואינם זוכים להערכה מספיקה. חוסר ההערכה נובע מחוסר הבנה של המערכת עצמה דבר שמוביל גם לטעויות נפוצות בתחזוקת הדוד לאורך שנים. כדי לשמור על דוד שמש בחיפה, תל אביב, באר שבע ולמעשה כל קצוות הארץ צריכים להכיר את אופן פעולתו ומה יכול להזיק לו.

זה הזמן להכיר את דוד השמש

ככל הנראה את פעולתו של דוד השמש רובכם מכירים אך ורק באופן כללי אך זה הזמן להבין מה הוא צריך וכיצד הוא עלול להתקלקל. ההבנה הזו חייבת להתחיל מהבנה של אופי פעולתו והכרת רוב החלקים שלו לכל הפחות באופן בסיסי. דוד השמש מצליח להמיר את האנרגיה הסולרית לחום וכך למעשה מחוממים המים שנמצאים במיכל. קולט השמש הוא זה שאחראי על הפעולה הזו ולמעשה כשהוא לא תקין, המים שלכם לא יתחממו כראוי. בחורף, דוד החשמל הוא זה שנכנס לפעולה והוא מחמם את המים באופן חשמלי.

מה עלינו לבדוק?

  • אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבדוק שאין נזילות מדוד השמש. נזילות מדוד השמש לא רק יכולות לפגוע בחימום שלו, כיוון שמים כל הזמן יוצאים דבר שמחייב את הדוד לעבוד יותר זמן בצורה יותר מאומצת, אלא צריכת המים שלכם יכולה לעלות משמעותית מה גם שהמים האלו יכולים לפגוע במתקנים אחרים שנמצאים באזור ואפילו בדוד השמש עצמו. בדיקה כל כמה חודשים וערנות לחשבון המים ולסימני רטיבות ישמרו על הדוד שלכם לאורך זמן.
  • קולטי השמש הם החלק החשוב ביותר בדוד השמש ובלעדיהם החימום הסולארי לא ייתכן. קולטי השמש אמנם מחממים את המים בצורה יעילה ורציפה אך בבוא העת גם הם יינזקו בעיקר מהבעיה מספר אחת במתקנים מסוג זה: האבנית. התקנת מסנן אבנית יכולה לסייע למזעור התופעה אך מלבד זאת הקפדה על ניקיון קולטי השמש גם מבפנים וגם מבחוץ יועילו לאריכות ימיו של הדוד.
  • התרמוסטט הוא אחד החלקים החשובים במערכת והוא שומר עלינו מכוויות. אם לא היה תרמוסטט, המים היו חמים מידי ותרמוסטט לא תקין יכול לעצור את כל פעולת החימום. אי אפשר לבדוק תרמוסטט אלא אם הוא במעבדה ולכן מומלץ לבדוק האם המים מתחממים כראוי, לשים לב לקפיצות של מספק הפחת, לקנות תרמוסטט ממקום אמין ורק תרמוסטט חדש וכמובן להחליף אותו כל מספר שנים.
  • חשוב לשים לב גם לשאר החלקים של הדוד כמו למשל נורית החיווי שמציינת שדוד החשמל דולק, הלוא הוא הבוילר. לעתים הנורית פשוט שרופה והדוד למעשה נשאר דולק כשאתם בטוחים שהוא מכובה. לא רק שחשבון החשמל שלכם יתנפח משמעותית, הדוד יתאמץ יתר על המידה בחימום שלא לצורך ויישחק עם הזמן. ברוב המקרים האזור שליד הנורית יהיה מואר ולכן יהיה לכם מאוד קשה לראות האם הנורה דולקת גם אם האור קיים אך חלש מאוד.

תחזוקה שנתית מטכנאי דודי שמש מקצועי

כדי לשמור על דוד שמש חיפה איכותי ושימושי לאורך כל ימות השנה חשוב לבדוק אותו באופן מקצועי לכל הפחות פעם בשנה. הבדיקה הזו יכולה לעלות לכם כמה מאות שקלים אך לא רק שהמקלחות שלכם לאורך כל השנה, גם בחורף, יהיו איכותיות ונעימות, כסף רב ייחסך כאשר לא תצטרכו להחליף חלקים באופן פתאומי ובטח שלא למצוא את עצמכם במרדף אחרי בעל מקצוע שיגיע מה שידרוש מכם פינוי זמן רב והתעסקות רבה. כדאי מאוד לבדוק את דוד השמש בקיץ כך שיהיה מוכן לקראת החורף וכמובן לדאוג שבעל מקצוע מנוסה ומקצועי יגיע לבדיקה.

צרו קשר

שעות פעילות

ימים א' - ה' 8:00 - 17:00
יום שישי 8:00 - 14:00

כתובת

העמלים 37, חיפה

מייל

info@solarit.co.il

השאירו לנו הודעה

לפרטים נוספים השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם...
×

שיחת ווטסאפ