בונים בית ומתלבטים בנוגע לדוד החימום המתאים לכם ביותר? אל דאגה – במאמר שלפניכם תמצאו את כל התשובות לשאלות הנפוצות בנושא זה.

מה הוא גודל הדוד המומלץ עבור מי שבונה בית?

כמות המים החמים הממוצעת הדרושה לאדם מדי יום נעה בין 40-30 ליטר. לפיכך עבור בית שמתגוררות בו שתי נפשות בלבד, ניתן יהיה להסתפק בדוד בנפח של 80 ליטר. לעומת זאת משפחה בת 4-3 נפשות תזדקק לדוד בנפח של 120 ליטר ומשפחה בת 5-4 נפשות תזדקק לדוד בנפח של 150 ליטר. משפחות גדולות יותר עם יותר מחמש נפשות, יזדקקו לדוד בנפח של 200 ליטר.

טיפ של אלופים – רכישה של דוד בנפח גדול שלא לצורך, תייקר בצורה משמעותית את עלות התפעול ואת העלות הבסיסית של הדוד ולכן חשוב מאוד להתאים את נפח הדוד לצרכים של הדיירים: בכל הקשור לנפח של דוד החימום, גדול יותר הוא לא בהכרח גם טוב יותר.

כיצד ניתן להאריך את חיי הדוד החשמלי?

חשוב לזכור שדוד החימום הוא מוצר חשמלי לכל דבר ולכן בדומה למוצרים חשמליים אחרים, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת שלו הכוללת ביקור של טכנאי מורשה אחת לשנתיים לכל הפחות. הטכנאי יבצע טיפול הכולל החלפת אנודה, החלפת סיליפוס במגן האבנית, ניקוי המסנן, ניקוי הקולט החיצוני, ניקוז שסתום הביטחון ושטיפה פנימית של הדוד. כל עוד תקפידו לבצע את הטיפולים הדרושים במועדים הנכונים, תוכלו ליהנות מהדוד שנים רבות וכך לחסוך לא מעט כסף. כמו כן מעבר להארכת חיי הדוד, תמנעו ירידה ברמת היעילות שלו. מעבר לכך הוספת מגן אבנית לדוד והחלפתו אחת לשנה וחצי, תגן על המערכת ותסייע גם כן להארכת תוחלת החיים שלה.

טיפ של אלופים – מומלץ לבצע בדיקות תקינות שגרתיות עם תחילת הקיץ ועם תחילת החורף, על מנת שניתן יהיה לזהות תקלות וליקויים בשלב מוקדם ולתקנם בשלב מוקדם.

כיצד מתאימים בין הקולט לדוד?

רבים לא יודעים זאת אך ישנה חשיבות עליונה לבצע התאמה מושלמת בין הדוד לקולט הסולרי וזאת כיוון שההתאמה מהווה מרכיב בסיסי בתפקוד התקין של המערכת הסולארית. לפיכך לאחר שמבינים מה הוא גודל הדוד הדרוש, יש להחליט איזה קולט להתאים לו. את התאמת הקולט לדוד יש לבצע בשיתוף עם טכנאי מורשה ומנוסה אך ישנן מספר נקודות בסיסיות שחשוב שתדעו לפני שיוצאים לדרך:

  • כל עוד לא מדובר בדוד בנפח של 200 ליטר, רוב הסיכויים שתוכלו להסתפק בקולט אחד בלבד.
  • קולטי נחושת נחשבים לאיכותיים יותר מקולטי ברזל (פלדה). יחד עם זאת, אם אתם מתגוררים באזור קר במיוחד, יתכן שקולט ברזל או קולט עם צנרת פלסטיק הוא הבחירה הנכונה יותר עבורכם.
  • באופן כללי קולטי הנחושת יקרים יותר מקולטי ברזל וזאת בין היתר בשל הניצולת הגבוהה שלהם.
  • בין אם בחרתם לרכוש קולט עם צנרת פלסטיק, פלדה או נחושת, עליכם לוודא שעומד מאחוריו יצרן מוכר המעניק אחריות של ארבע שנים לכל הפחות ושהקולט עומד בדרישות התקן הרלוונטי.
  • באזורים שבהם ידוע כי יש ריכוז גבוה של אבנית במים, לרוב יש לתת עדיפות לקולטי ברזל או קולטי פלסטיק. זאת כיוון שבתנאים של ריכוז אבנית גבוה במים, צנרת הנחושת נוטה להיסתם במהירות גבוהה יחסית.
  • חשוב ביותר לשים לב לתפוקת החום של הקולט לפני הרכישה: לדוגמה עבור דוד בנפח של 120 ליטר יש לרכוש קולט עם תפוקת חום של 5150-4820 קק"ל ואילו עבור דוד בנפח של 200 ליטר יש לרכוש קולט עם תפוקה של 8600-8200 קק"ל. כל זאת בתנאי שהדוד פונה לכיוון דרום ושבמשך רוב שעות היום לא נופל עליו צל.

כמה עולה דוד

אם אתם בונים בית חדש, קחו בחשבון שבנוסף לעלות הדוד והקולט, תצטרכו לשאת גם בעלות ההתקנה. כך לדוגמה דוד בנפח של 150-120 ליטר עולה בסביבות 1800 שקל ועלות קולט מתאים תעלה לכם כ-1500 שקל. לכך יש להוסיף את עלות ההתקנה של כל אחד מהרכיבים שעומדת על כ-650 שקל כשמדובר בגג שטוח. במקרה של הרכבה מורכבת כמו בגג רעפים לצורך העניין, יתכנו עלויות גבוהות יותר.

צרו קשר

שעות פעילות

ימים א' - ה' 8:00 - 17:00
יום שישי 8:00 - 14:00

כתובת

העמלים 37, חיפה

מייל

info@solarit.co.il

השאירו לנו הודעה

לפרטים נוספים השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם...
×

שיחת ווטסאפ